Kort uddrag fra interviewet hvor Nicolai introducerer sig selv:
Du kan læse mere om Nicolai her: https://nicolaisoerensen.dk/
Vil du have adgang til det fulde interview med Nicolai Sørensen, og alle de andre der medvirker i online kurset Den Selvstændige Psykolog?
Hvis ja, så klik her og læs om hvad kurset indeholder og hvordan du køber adgang til det.
Spørgsmål som Nicolai besvarer i interviewet:
Hvad fordelen er ved at annoncere på Google fremfor de sociale medier.
Hvad Google Ads er og hvad det koster at annoncere på Google Ads.
Hvorfor det ikke altid giver mening at gå efter at betale sig til at ligge nummer 1 i Google Ads resultaterne.
Hvad man skal være opmærksom på når man laver sine Google Ads annoncetekster.
Hvorfor at det bliver billigere at annoncere på Google Ads, hvis man laver specifikke annoncer.
Hvad ‘Google add relevance’ er, og hvorfor at ens ‘Google add relevance’ er vigtigt ift. hvor dyrt det er at annoncere på Google Ads.
Nicolai viser på skærmen hvad remarketing er, og hvorfor det er en rigtig god idé som selvstændig psykolog at gøre brug af remarketing.
Hvordan man kommer højt op i de organiske Google søgeresultater. Samt hvornår det giver mening at betale sig til høje placeringer i Google ved hjælp af Google Ads annoncering, fremfor at forsøge og komme højt op i de organiske søgeresultater.
Hvilke råd Nicolai vil give til en nystartet selvstændig psykolog som gerne vil i gang med at markedsføre sig online / optimere sin online markedsføring.
Hvorfor at det ift. ens online markedsføring, når man er selvstændig psykolog, er vigtigt at tage udgangspunkt i ens geografiske placering.
Nicolai viser forskellige psykologers hjemmesider på skærmen og kommer ind på hvad han synes fungerer godt, og hvad som (set fra en online marketing perspektiv) kan gøres bedre.
Hvad man skal være opmærksom på hvis man selv siger sig i kast med Google Ads annoncering.
Hvorfor det er vigtigt at lave specifikke Google Ads annoncer.
Hvorfor det er vigtigt at lave undersider på sin hjemmesider hvis man laver specifikke Google Ads annoncer på søgeord såsom “psykolog+stress.
Nicolai viser på skærmen et par eksempler på psykologer som har koblet deres Google Ads annoncering sammen med specifikke undersider på deres hjemmeside.
Hvad der afgør hvilke klikpriser man får når man annoncere på Google Ads.
Hvorfor at det med Google Ads er dyrere at annoncere på Sjælland end i Jylland.
Hvorfor det er vigtigt at andre linker til ens hjemmeside hvis man gerne vil højt op i de organiske søgeresultater på Google, og hvad Google’s rankbrain kigger efter når den vurderer hvad der skal højst op i søgeresultaterne.
Hvordan man får links, og hvad et godt link er, samt hvilke links der bidrager til højere placeringer på Google.
Hvor Nicolai anbefaler at man starter i forhold til online marketing hvis man synes det virker uoverskueligt at komme i gang med.
Hvorfor det er vigtigt at have et højere budget til online marketing hvis man har praksis i en af de større byer i Danmark.
Nicolai kommer ind på nogle online værktøjer som kan vise én hvordan folk agerer når de kommer ind på ens hjemmeside, og hvordan man kan benytte denne viden til at optimere sin hjemmeside.
Hvad man som psykolog bør gøre sig af overvejelser hvis man gerne vil have en professionel til at hjælpe sig med at lave en hjemmeside.
Nicolai kommer ind på om der er nogle faldgruber han ofte støder på når han hjælper psykologer og terapeuter med deres hjemmesider og online marketing.
Hvordan man kan drage fordel af diverse online portaler, og hvorfor at online marketing er vigtig at fokusere på som selvstændig psykolog. Samt hvorfor at remarketing er en god idé at benytte sig af.